چالشهای فرآیند تولید محصول در کشور میتواند زمینهساز کسب موفقیت شود - پورتال توانمند سازی
چالشهای فرآیند تولید محصول در کشور میتواند زمینهساز کسب موفقیت شود
سی و نهمین نشست خبرگی عصر امروز چهارشنبه 26 مهر ماه با حضور مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نگین شانا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، سلسله نشستهای خبرگی به همت صندوق نوآوری و با همکاری سازمان تجاریسازی فناوری و اقتصاد دانشبنیان جهاد دانشگاهی، چهارشنبه آخر هر ماه با محوریت تبادل اندیشه و تجارب موفق در کسب و کار برگزار میشود.
سی و نهمین نشست خبرگی میزبان دکتر حسین بیگ محمدزاده، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نگین شانا بود.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نگین شانا درخصوص شروع فعالیت این مجموعه گفت: 20 سالم بود که وارد کار تولید مربا شدم. حدود سال 71-1370 محصولات مربا که در کشور تولید میشدند، بستهبندی سنتی و ضعیفی داشتند. به واسطه (شور) جوانی و ذوقی که در کار داشتم، روی بستهبندی این محصول کار کردم و برخلاف محصولات موجود در بازار آن زمان، محصولی با بستهبندی شکیل، استاندارد و با ظاهر مناسب به بازار عرضه کردیم. همین موضوع باعث شد که فروش کارخانه با افزایش قابل توجهی مواجه شود و با شرکت در چند نمایشگاه نیز، چند مشتری خارجی پیدا کردیم.
بیگ محمدزاده افزود: بحث دیزاین و بستهبندی و ورود فناوریهای جدید را در حوزه تولید مربا و مارمالاد با جدیت پیگیری کردیم و در نتیجه استفاده از فناوریهای روز دنیا و سرمایهگذاری مناسب، نتیجه بسیار خوبی حاصل شد و ظرف سه سال، به صادراتی خوبی دست پیدا کردیم. به نوعی عامل تحول در بخش تولید مربا در کشور بودیم و عمده تولیدکنندگان مربا در کشور با دیدن فعالیتهای شرکت ما، به سمت بستهبندیهای مناسب این محصول حرکت کردند و میتوان گفت که درحال حاضر، زیباترین بستهبندیها در همه برندها، مربوط به بستهبندیهای مربا و مارمالاد است.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نگین شانا درخصوص چالشهای فرآیند تولید محصول در کشور گفت: معتقدم که با وجود چالشهای موجود در مسیر تولید، یک نکته مثبت هم در این زمینه مطرح است و آن هم این است که اینگونه چالشها، زمینهساز تلاش بیشتر و کسب موفقیت است.
وی با اشاره به سرعت بالای توسعه فناوریهای جدید در جهان تأکید کرد: سرعت رشد فناوریها بسیار زیاد شده است که باعث ایجاد تغییرات زیادی در کسب و کارها شدهاند. بازارهای امروز بسیار چابک هستند و شرکتی در بازار موفقتر عمل میکند که بتواند خود را با این سرعت بالای تغییرات وفق دهد. در تیمسازی هم باید به این موضوع دقت و افرادی را جذب کنیم که پذیرای این تغییرات سریع باشند.
بیگ محمدزاده خاطرنشان کرد: معتقدم مهمترین موضوع در بحث تیمسازی و جذب نیرو، موضوع نگرش است. افراد باید دارای نگرش سالم و موجهی باشند. مهارت موضوعی است که از طریق آموزش، قابل فراگرفتن است، اما نگرش از اهمیت بالاتری برخوردار است و کارشناسان دنیا هم روی این موضوع تأکید میکنند.
وی افزود: عمده نیروهای فعال در مجموعه ما، جوانان هستند. باید زبان آنها را به درستی بفهمیم؛ هیجان و حس خوب آنها از موفقیت در کار را درک کنیم. از ظرفیت بالای جوانان استفاده کرده و به آنها میدان بدهیم؛ همانطور که روزی به خود من میدان داده شد تا در این کار وارد شوم و فعالیت کنم.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نگین شانا، سختکوشی را عامل بسیار مهمی برای موفقیت یک کسب و کار عنوان کرد و گفت: در 20 سال ابتدای کارم، روزی 18-17 ساعت کار میکردم. وقتی تلاش زیاد شود، مهارت هم بالا میرود. وقتی قصد دارید که کسب و کار جدید را آغاز کنید، باید تمام جنبههای آن کار را به دقت بررسی کنید و کارها را به صورت ذهنی پیش نبرید. معتقدم، کار باید مهندسیشده پیش برود؛ به همه ابعاد کار ورود پیدا کنید، داده جمعآوری و آنها را به دقت تحلیل کنید. وقتگذاشتن و عجول نبودن، سختکوشی، بیحاشیه بودن کمک میکند تا نتیجه خوبی بگیرید.