ناشر منبع

null بیست‌ویکمین نشست «خبرگی» صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری پارک علم و فناوری البرز، روز چهارشنبه 28 اردیبهشت ۱۴۰1 برگزار شد
09:48

بیست‌ویکمین نشست «خبرگی» صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری پارک علم و فناوری البرز، روز چهارشنبه 28 اردیبهشت ۱۴۰1 برگزار شد

در این نشست مهندس عالیزاد، رئیس هیئت مدیره گروه سن‌ایچ، ضمن معرفی و بیان تاریخچه‌ای از گروه سن‌اینچ عنوان کرد این گروه متشکل از شرکت‌های "عالیفرد"، "شیوا" و"سایه سمن"، تولیدکننده محصولات "سن ایچ" و "شیبا" است.
ایشان در ابتدای صحبت‌های خود عنوان داشتند برای طی کردن مسیر طولانی و پرریسک هر کسب‎وکار، دو عامل کلیدی می‌تواند نقش موثری داشته باشد؛ اولین عامل علاقه و دومین عامل کیفیت است.
 ایشان بیان داشتند، در تولید هر محصول باید هدف، مشخص و معین باشد و اگر هدف تولیدکننده بر رضایت مشتری و مصرف‌کننده متمرکز شود کیفیت حرف اول و آخر را می‌زند.
در ادامه جلسه آقای رئیسی، مدیرعامل شرکت شیوا، ضمن معرفی و ارائه تجارب راه‌اندازی شرکت شیوا عنوان کرد، برای ورود محصول جدید به بازار در هر زمینه‌ای ابتدا باید خلاء بازار را شناسایی کرد و براساس آن خلاء طرح و ایده برای محصول جدید ارائه و محصول را وارد بازار کرد.
 در ادامه برنامه، آقای الماسی عضو هیات مدیره گروه سن‌ایچ نیز ضمن تاکید بر مطالعات بازار بعنوان یکی از عوامل موفقیت، عنوان نمود هزینه مطالعات بازار به مراتب کمتر از هزینه‌ای است که صرف اجرا می‌شود.
در این نشست موضوعات مختلفی که در موفقیت گروه سن‌ایچ نقش داشته است، بررسی شد که می‌توان به هدف‌گذاری و علاقه و استقامت در کسب‌و‌کار، کیفیت محصول، چالش‌های مالی و نیروی انسانی،  نگاه مارکتینگ و مطالعات بازار به تولید محصول، نحوه پایین آوردن قیمت در رقابت با رقبا، تعامل با بدنه دانشگاه و نقش آن در توسعه کسب‌وکار دانش‌بنیان و... اشاره کرد.