ناشر منبع

null رویداد دو روزه «رویازی 2» آغاز شد
05:28

رویداد دو روزه «رویازی 2» آغاز شد

رویداد دو روزه «رویازی 2» با هدف شفاف‌سازی اقتصاد صنایع خلاق برای دومین سال متوالی با ارائه 12 نیاز فناورانه داخلی و بین‌المللی، ارائه توانمندی‌های 10 طرح انیمیشن و همچنین 10 طرح منتخب آموزشی مقوله کاراکتر صبح امروز 25 آذر در محل صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، این دومین دوره رویداد رویازی در حوزه انیمیشن و کاراکتر است. دور اول این رویداد تنها در حوزه انیمیشن و همزمان با دوسالانه انیمیشن برگزار شد. در دومین دوره طی یک فراخوان برای تولیدکنندگان انیمیشن، حدود 100 طرح و ایده ثبت‌نام کردند که طی غربالگری و داوری، 10 طرح منتخب شد که در این رویداد برای ارائه توانمندی به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شوند.
آسیه باقری، مسئول اجرای رویداد «رویازی 2» به برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیچ یا ارائه توانمندی پیش از این رویداد اشاره کرد و گفت: 13 کارگاه آموزشی پیچ توسط اساتید ایرانی و خارجی برگزار شد که هدف از این کارگاه‌ها فارغ از محتوای آموزش، شیوه ارائه طرح انیمیشن به سرمایه‌گذار بود. بعد از این کارگاه‌ها یک دوره سه هفته‌ای منتور شیپ نیز با حضور اساتید داخلی پیچ برگزار شد تا تولیدکنندگان را در حوزه کسب و کار راهنمایی کنند.
وی راه‌های شناسایی سرمایه‌گذاران غیر تخصصی را تشریح کرد و گفت: علاوه بر آموزش تولیدکنندگان انیمیشن برای ورود حرفه‌ای به بازار کسب و کار برای ایجاد سرمایه‌گذاران تخصصی نیز اقداماتی صورت گرفت که شامل برگزاری جلسات پیچ معکوس با روابط عمومی 10 مجموعه مختلف و برگزاری همایش مسئولیت فرهنگی رویازی به مدیران روابط عمومی‌ها بود. هدف از آشنایی سرمایه‌گذاران با پیچ نیز آشنایی آنها با صنعت انیمیشن به عنوان ابزار کسب و کار برای مسئولیت فرهنگی و تبلیغات در دراز مدت بود.
مسئول اجرای رویداد «رویازی 2» در پایان در مورد مقوله کاراکتر که در این دوره اضافه شده است خاطرنشان کرد: در سه هفته گذشته جلسات آموزشی برای ارائه پیچ کاراکتر برگزار شد تا در نهایت 10 طرح کاراکتری بتوانند در این رویداد توانمندی‌های خود را ارائه کنند اما رویکرد کاراکتر مانند انیمیشن جنبه جلب سرمایه نداشته و آموزشی خواهد بود و تولیدکنندگان نیز می‌توانند مخاطب آن باشند.